Tilaus- ja toimitusehdot

Tilaus- ja toimitusehtojen sisältö:
1 Asiakkuus
2 Tilaaminen
2.1 Yleistä tilaamisesta
2.2 Ostoskori
2.3 Toimitustiedot
2.4 Yhteenveto ja maksu
3 Toimituksen eteneminen
3.1 Tilausvahvistus
3.2 Toimitusajat ja toimitusmaksut
3.3 Toimituserät
4 Palautusoikeus ja reklamaatiot
4.1 Palautusoikeus
4.2 Reklamaatiot
4.3 Tilauksen peruminen
4.4 Muuta huomioitavaa


1. Asiakkuus

Asiakkuus Eocomm-verkkokaupassa ei vaadi rekisteröitymistä.
Tilaaminen rekisteröitymättä

Eocomm.fistä voi ostaa kirjoja, mutta ei ladattavia tuotteita. Asiakkaan antamia yhteystietoja käytetään ainoastaan tehdyn tilauksen toimittamiseen ja laskuttamiseen.

2 Tilaaminen

2.1 Yleistä tilaamisesta
Tilaamisessa on kolme vaihetta: Ostoskori, Toimitustiedot ja Yhteenveto ja maksu. Tuotteet siirtyvät ostoskoriin painamalla Lisää ostoskoriin -painiketta. Sivun yläreunan harmaassa palkissa voi seurata ostosten yhteissummaa ja tuotteiden määrää ostoskorissa. Ladattavien tuotteiden osalta tilaaminen tapahtuu lähes samalla tavalla, mutta edellyttää aina rekisteröitymistä.

Asiakas maksaa tuotteesta tilaushetkellä hyväksymänsä hinnan, eikä se muutu vaikka tuotteen hinta verkkopalvelussa myöhemmin muuttuisikin.

2.2 Ostoskori
Kun kaikki halutut tuotteet ovat ostoskorissa, valitaan painike Kassalle. Sivulle avautuu ensimmäinen tilausvaihe. Ostoskorin tuotemääriä voi muuttaa syöttämällä määrä-kenttään halutun kappalemäärän. Tuotteen voi poistaa ostoskorista syöttämällä sen määräksi nolla. Muutokset tallennetaan painamalla ”Päivitä ostoskori”-painiketta. Koko ostoskorin voi tyhjentää painamalla painiketta Tyhjennä ostoskori. Seuraavaan vaiheeseen siirrytään painamalla ”Siirry kassalle”-painiketta.

2.3 Toimitustiedot
Toimitustiedoissa pakollisia tietoja ovat asiakkaan nimi- ja osoitetiedot sekä sähköpostiosoite. Tilausvahvistus lähetetään asiakkaan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.

Toimitus postiin
Eocomm Kustannuksen tilaukset toimitetaan lähetyksen koosta riippuen kirjeenä tai postipakettina. Postipaketti toimitetaan lähimpään postitoimipaikkaan noudettavaksi ja asiakkaalle lähetetään saapumisilmoitus tekstiviestinä. Ilmoitusosa kannetaan kotiin. Kirjelähetykset kannetaan kotiin, eikä niistä ole erillistä seurantakoodia. Yritysasiakkaiden tilaukset toimitetaan lähimpään postiin tai tilauksella ilmoitettuun toimitusosoitteeseen.

2.4 Yhteenveto ja maksu
Tässä vaiheessa asiakkaan tulee tarkistaa, että tilauksen tiedot ja toimitustiedot ovat oikein ja valita tilauksen maksutapa. Tilauksen voi maksaa verkkomaksulla tai luottokortilla tilauksen yhteydessä.

Maksu pankkipainikkeilla

Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Checkout on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu. Katso tarkemmat tiedot osoitteesta http://checkout.fi/maksuehdot.html

Kaikki toimitetut tuotteet ovat Eocomm Kustannuksen omaisuutta, kunnes ne on kokonaisuudessaan maksettu.

Toimitustavat

3 Toimituksen eteneminen Eocomm.fi:ssä
3.1 Tilausvahvistus
Vastaanotetusta tilauksesta lähetetään asiakkaalle tilausvahvistus tai muu viesti sähköpostitse tai tekstiviestinä. Eocomm Kustannus pidättää oikeuden evätä tilauksen, esimerkiksi jos asiakas on toistuvasti jättänyt laskunsa maksamatta tai toistuvasti palauttanut tilaamansa tuotteet.

3.2 Toimitusajat ja toimitusmaksut
Toimitusajat ovat arvioita, eikä Eocomm Kustannus voi taata kirjojen saapuvan perille ilmoitetussa ajassa. Eocomm  Kustannuksesta riippumattomia ja ennalta-arvaamattomia viivästyksiä voi ilmetä.

Lopullinen toimitusaika riippuu tilattujen tuotteiden saatavuudesta. Saatavuustiedot ilmoitetaan tuotteen perustietojen yhteydessä. Tuotteiden toimitusaika on yleensä 2-5 työpäivää. Toimitusajassa tapahtuvista oleellisista muutoksista pyritään viipymättä ilmoittamaan asiakkaalle. Eocomm Kustannus ei vastaa asiakkaalle toimituksen viivästymisestä johtuvista välillisistä kustannuksista.

Toimitusmaksut:
Toimitus kotimaahan sisältyy tuotteiden hintaan. Eocomm ei toimita tuotteita ulkomaille.

3.3 Toimituserät
Mikäli tilauksellasi on useampi tuote, pyrimme lähettämään tilauksen kaikki tuotteet yhdessä lähetyksessä. Tilauksen toimitusaika perustuu tuotteiden toimitusaika-arvioihin. Jos yhden tuotteen toimitus viivästyy, lähetämme kaikki saatavilla olevat tuotteet arvioidun toimitusajan mukaan. Toimitusmaksu veloitetaan vain kunkin tilauksen yhden toimituserän yhteydessä, jos toimitus tapahtuu useammassa erässä.

Toimitus postiin
Eocomm.fi:n tilaukset toimitetaan lähetyksen koosta riippuen kirjeenä tai postipakettina. Postipaketti toimitetaan lähimpään postitoimipaikkaan noudettavaksi ja asiakkaalle lähetetään saapumisilmoitus tekstiviestinä. Ilmoitusosa kannetaan kotiin. Kirjelähetykset kannetaan kotiin, eikä niistä ole erillistä seurantakoodia. Yritysasiakkaiden tilaukset toimitetaan lähimpään postiin tai tilauksella ilmoitettuun toimitusosoitteeseen.

4 Palautusoikeus ja reklamaatiot

4.1 Palautusoikeus
Eocomm.fistä ostetuilla kotimaahan toimitetuilla tuotteilla on kuluttaja-asiakkaalla 14 päivän palautusoikeus. Asiakas voi palauttaa tuotteet jättämällä palautettavan tuotteen Postin kuljetettavaksi ns. asiakaspalautuksena alla olevaan osoitteeseen. Mukaan tulee liittää lähetysluettelo/laskuerittely. Jos tilaus on maksettu verkkopankilla, mukaan liitettävälle lähetteelle kirjoitetaan tilinumero maksun palautusta varten. Eocomm Kustannus maksaa palautuksen postimaksun. Palautettavan tuotteen tulee olla myyntikelpoinen. Ulkomaan toimituksien palautukset otetaan vastaan vain mikäli toimitettu tuote on väärä.

ASIAKASPALAUTUS

Eocomm Kustannus
Merenneidontie  17 C
02320 Espoo
4.2 Reklamaatiot
Jos toimitus ei vastaa tilausta, asiakkaan tulee viipymättä ottaa yhteyttä asiakaspalveluun (eeva@oehlandt.fi). Asiakkaan tulisi ilmoittaa viestissään tilausnumero, joka löytyy tilausvahvistuksesta ja lähetteestä. Virheellinen tuote korvataan pääsääntöisesti toimittamalla virheetön tuote tilalle. Mikäli tämä ei ole mahdollista, palautetaan tuotteesta maksettu hinta asiakkaan tilille, kun viallinen tuote on palautettu.

4.3 Tilauksen peruminen
Asiakas voi perua tilauksensa, mikäli toimitus ei ole tapahtunut verkkokaupan ilmoittamassa ajassa. Tilauksen peruutuksesta tulee ilmoittaa Eocomm Kustannuksen asiakaspalveluun eeva@oehlandt.fi. Eocomm  Kustannuksella on oikeus perua tilaus, jos tilattu tuote on loppuunmyyty tai sen saatavuudessa on muita ylitsepääsemättömiä vaikeuksia. Tilauksen perumisesta ilmoitetaan asiakkaalle sähköpostitse mahdollisimman nopeasti.

4.4 Muuta huomioitavaa
Palvelu sisältää tekijänoikeudella, tavaramerkkioikeudella ja muilla immateriaalioikeuksilla suojattua aineistoa. Asiakkaalla ei ole ilman tekijän, oikeudenhaltijan tai Eocomm Kustannuksen yhteistyökumppaneiden nimenomaista kirjallista lupaa tai palvelussa olevaa nimenomaista ilmoitusta laajemmasta käyttöoikeudesta oikeutta kopioida tai muuten hyödyntää Palvelusta saamaansa aineistoa muutoin kuin omassa henkilökohtaisessa käytössään. Eocomm Kustannus ei takaa Palvelun häiriötöntä toimintaa. Palvelua koskevat samat rajoitukset kuin Internetissä yleensä, esimerkiksi käyttäjien yhtäaikaiset yhteydenotot voivat ruuhkauttaa palvelua ja vaikuttaa sen käytettävyyteen. Eocomm Kustannuksella on oikeus tilapäisesti sulkea Palvelu tai sen osa, jos tarpeellista. Tällöin pyritään siihen, että keskeytys jää mahdollisimman lyhytaikaiseksi ja siitä aiheutuu Käyttäjälle mahdollisimman vähän haittaa.

Eocomm Kustannus pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtojaan ilmoittamatta siitä etukäteen. Asiakkaan tulee ennen tilauksen tekemistä tutustua voimassaoleviin toimitusehtoihin eocomm.fi:n verkkosivuilla. Eocomm Kustannus ei korvaa välillisiä vahinkoja tai ylivoimaisesta esteestä johtuvia vahinkoja.

Eocomm  Kustannus ei vastaa teknisten vikojen, huoltojen tai asennustöiden aiheuttamista katkoksista, tietoliikennehäiriöistä eikä niistä mahdollisesti aiheutuvasta tiedon viivästymisestä, muuttumisesta tai katoamisesta aiheutuvista välittömistä tai välillisistä vahingoista.

Eocomm Kustannus ei myöskään korvaa Käyttäjän tai kolmannen osapuolen vastuulla olevista seikoista aiheutuvia vahinkoja eikä Eocomm  Kustannuksella ole korvausvelvollisuutta näiden käyttöehtojen mukaisien oikeuksien käytöstä. Eocomm Kustannuksen vastuu rajoittuu enimmillään Suomen lakien pakottavien säännösten mukaan.

Osapuolet vapautuvat velvoitteistaan ja velvollisuuksistaan maksaa korvausta, jos velvoitteiden rikkominen tai niiden täyttämättä jättäminen johtuu ylivoimaisesta esteestä. Tällainen tapahtuma voi olla esimerkiksi sota, kapina, pakko-otto tai takavarikko yleiseen tarpeeseen, energiajakelun keskeytys, työselkkaus, tulipalo, ukonilma tai muu luonnonilmiö, kolmannen osapuolen aiheuttama kaapelivaurio tai muu vaikutuksiltaan vastaava ja epätavallinen osapuolista riippumaton syy. Eocomm Kustannus ei vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Mahdolliset riita-asiat pyritään aina ensisijaisesti sopimaan asiakkaan ja Eocomm Kustannuksen kesken. Mikäli sopimukseen ei päästä, riita ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa tai kuluttaja-asiakkaiden osalta asiakkaan kotipaikan käräjäoikeudessa.